Posted by : MC 14 Ekim 2015 Çarşamba

1. SliTaz

SliTaz en az 256MB ram e sahip, bağımsız bir linux dağıtımı olarak karşımıza çıkıyor.Yükleme dosyası ise sadece 45MB. Kendi paket uzantılarını kullanan SliTaz,tazpkg uzantılı olarak 3500 den fazla yüklenebilir paketi sunucularında barındırıyor.Arayüz olarak Openbox window un yanı sıra LXpanel ile birlikte eski bilgisayarlarınıza hız katabilir.
Slitaz Linux

2. Tiny Core

Kendi geliştiricilerinin de değimi ile linux un en minik çekirdeği.12MB yükleme dosyası ile gelen TinyCore, FLTK/FKWM ve BusyBox desktop arayüzü ile geliyor.İşletim sistemini oldukça küçültmek amacı ile kendi ayarlarında birçok driver ı bulamayabilirsiniz ancak merak etmeyin ihtiyacınız olan driverları kurulum sırasında da seçerek yükleyebilirsiniz.
Tinycore Linux

3. CrunchBang Linux

Debian tabanlı bir işletim sistemi olan CrunchBang tamamı ile eski masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar hedeflenerek tasarlanmış.GTK+ uygulamalarının yanı sıra bu işletim sistemi karışımıza Openbox window yönetim sistemli ile gelmektedir.Debian kullanımına alışık bir pc kullanıcı iseniz eski bilgisayarınız için muazzam bir işletim sistemi buldunuz denilebilir :)
CrunchBang Linux

4. Puppy Linux

Bir diğer sistemi çok fazla yormayan işletim sistemimizde adından da açıkça anlaşılabileceği gibi :) minik olanlardan Puppy Linux.Kendisi ubuntu tabanlı bir işletim sistemi olması ile kullanıcılar tarafıdan sıklıkla tercih edilmektedir.Cd,Dvd,Usb gibi birimler üzerinden boot edebilirsiniz.Ubunutu tabanlı olması ise sizlere ubuntu için çıkarılmış olan 40bin den fazla paketi sisteminize dahil edebilmenizi sağlayacaktır.

5. Lubuntu

Benimde tercihim olan ve belkide dünyada eski bilgisayarları değerlendirmek için tercih edilen en iyi işletim sistemi Lubuntu.Adından da anlaşılacağı üzere kendisi ubuntu tabanlı bir işletim sistemi.Yine Puppy linux te olduğu gibi ubuntu için çıkarılmıs 40binden fazla paket lubuntu ile de emirlerimize amade.Lxde masaüstü arayüzünü kullanan lubuntu ram ve cpu kullanım oranları ile birçok linux işletim sistemine açık  ara fark atmaktadır.
Lubuntu Linux

6. LXLE

LXLE burada bahsettiğimiz birçok işletim sistemi gibi yine ubuntu tabanlı bir işletim sistemi ancak LTS sürümlerini kapsamaktadır.Lxde masaüstü görünümü ile gelen bu işletim sistemi eski bilgisayarlarınızı değerlendirmeniz açısından elinizin altında bulunmalıdır.
LXLE Linux

Özetlemek gerekirse, eski unutulmuş bilgisayarlarımızı değerlendirme şansımız her zaman var.Heleki unix tabanlı işletim sistemleri linuxlerin burada bahsettiğimiz gibi düşük tüketimli işletim sistem sürümleri olduğu sürece her zaman teknoloji tozlu raflardan tekrar şahlanabilir :)
Şimdi eski laptobunu çıkar bu işletim sistemlerinden birini kur ve ev içerisinde bir server kurmak için hazırlan :)

yorumlarınız bizim için önemli

Bültene abone ol | Yorumlara abone ol

ELEKTRO BLOGGER A HOŞGELDINIZ

ARAMA YAP

EN COK OKUNANLAR

- Copyright © ELEKTRO-BLOGGER Blogger