Posted by : MC 21 Mayıs 2015 Perşembe

Ürün inceleme bölümünde bu hafta televizyon teknolojilerini ele alıyoruz.
HD, fullHD,ultra HD derken 4K tvler artık makul fiyatlara karşımıza çıkmaya başladı.Televizyon satın almak isteyen biri ile olarak çözünürlüğe baksa da, ekran yenileme hızı ve eğer ki smart bir tv alıyorsanız işletim sistemi bile sizin için çok önemli bu yazımızda adım adım bir mühendis gözü ile televizyon özelliklerini inceleyeceğiz.

1. Çözünürlük:

Televizyonlar Sd çözünürlükten başlayarak hd-fullhd-ultra hd - 2k ve 4k teknolojilerine kadar ilerlediler.

Peki biz televizyon alırken neye dikkat etmeliyiz.Acı bir gerçek var.Her ne kadar televizyon teknolojisi çözünürlük konusunda ileri seviyelere gelsede malesef ülkemizde yayın teknolojisi o kadar hızlı bir şekilde ilerlemiyor.Çoğu ulusal kanalımız hala daha SD yayınlarla yoluna devam etmekte ve Hd yayın yapan kanal sayısı iki elin parmaklarını geçmemekte.Bu durumda size direkt olarak gidin SD çözünürlüklü bir televizyon alın tavsiyesinde bulunmayacağım :) . Bunun yerine adım adım ilerleyelim.

Ben mühendis olarak ihtiyaçlarımı karşılayacak fiyat performans odaklı bir televizyon ararız.İhtiyaçlar nelerdir?

- Genel olarak yayınları nasıl takip ediyorum?
Bu soru her zaman kendinize sorulmalı.Eğer ki sadece uydu yayını izlemek istiyorum diyorsanız full Hd bir televizyon sizin için yeterli olacaktır.İnternete girerim kota sıkıntım var 3 5 film izlerim onlarıda iyi çözünürlükte izlerim derseniz Ultra HD size hitap eder.İyi bir konsol oyuncusuyum oynadımmı oyunları canlı ve yüksek çözünürlükte oynarım derseniz 4K ya doğru yol alırsınız.

İhtiyacınızı belirleyin ve ona göre çözünürlük konusunda ilerleyin.

Mevcut yayınlarda bir 4K tv ile muazzam bir görüntü alır mıyım ?
Çok zor.Mevcut 4K tv lerin satışı sırasında size gelen yayınların bir yazılım tarafından dönüştürülüp size öyle sağlandığı söylenecektir :) . Bu yazılım yetersiz kalmakta ve evde il 4K tvnizi açtığınızda muazzam bir hayal kırıklığı ile karşılaşmaktasınız.Lakin her görüntü size kare kare gelmekte ve seyir zevki yerini pişmanlığa bırakmaktadır.

2. Ekran yenileme hızı :


Tv alırken dikkat edilmesi gereken en önemli 2. konudur.Ekran yenileme hızları aslına bakarsanız 2 ye ayrılır.Televizyonlar sanal yenileme teknolojisi kullanıyor olabilir ya da ekranın kendi desteği olan bizim içinde altın nokta olan donanımsal yenilme hızı ile de pazarlanıyor olabilir.Tv 600Hz olarak lanse ediliyor olabilir ancak ekran donanımsal olarak 50Hz cıkabilir buda sizin hareketli görüntüleri bulanık görmenize neden olabilir.

Tv alırken kesinlikle hareketli görüntüleri takip edin.Teni maçı olabilir.Futbol maçı olabilir.Dans gösterisi olabilir.Hatlara dikkat edin topun ya da dansçının hareketleri esnasınsa bulanıklık görüyormusunuz ya da futbol maçında adamın ayakkabısındaki hareketleri ya da yüksek pas verdiğinde topta karelenme görüyormusunuz bunlara dikkat edin.



Gelelim sanal görüntü iyileştiricilerine :

CMR

Clear Motion Rate
Aksiyon sahneleri Samsung HD TV'lerde pürüzsüz, parlak ve net görünür. Çünkü pürüzsüz hareketin yalnızca Hz'ye değil, panele, yonga kümesi ve arka ışık teknolojisine de bağlı olduğunu biliyoruz. Standart TV'lere kıyasla, diğer televizyonların saniyede 800 kare hareket etkisine göre 16 kat daha iyi hareket performansı sağlar.

MCI
Motion Clarity Index
Motion Clarity Index, en iyi hareketli görüntü çözünürlüğünü ve yüksek kare hızını belgeleyen bir göstergedir. LG'nin detaylı arkaplan taraması, gelişmiş local dimming teknolojisi ve müthiş XD motoru, geliştirilmiş netlik ve hızlı görüntülerin gerçekçiliğine mükemmel bir katkı sağlıyor.

ikisi de aynı anlam ifade ediyor, Cmr samsung tarafından kullanılan diğeri Lg tarafından kullanılan kelime kısaltmaları.
Bu dizel arabaya kimi firma DCI kimi firma TDI denilmesi gibi aynı kapıya çıkan anlamlar. Ufak tefek teknolojik farklar var ama temel de aynı özellikleri belirtiyor.

3.Smart Tv de işletim sistemi:

Çoğu standart tv kullanıcısının gözünden kaçan bir durumdur.Çözünürlüğe ve ekran yenileme hızına bakar ancak işletim sistemi ile ilgilenmez :)

Klasik bir soru sorar flash desteği varmı diye.Çoğu işletim sisteminde malesef yok.Ancak internet üzerinde çoğu film sitesinden vk player gibi video oynatıcıları üzerinden filmi veren sitelerden video izleyebilirsiniz.

İşletim sisteminde aradığımız en önemli özellik ilk olarak hızıdır.Benim etkilerime ne hızde tepki veriyor.Tıkladığım bir uygulamanın 3 dk sonra açılması beni strese sokacak moralimi bozacaktır :)

Diğer önemli husus : Bana benim ihtiyaçlarımı görecek ne kadar uygulama sunuyor?

Belkide atladığımız bir diğer husus ise kullanıcı arabirimi ne kadar kullanıcı dostu :) Aradığım bir özelliğe ya da uygulamaya hemen erişebilmeliyim değilmi.

Samsung smart tvler Tizen işletim sistemi ile geliyor.Kullanıcıya oldukça hızlı bir şekilde cevap veren bir işletim sistemi ancak benim gözümde daha kat etmesi gereken çok yol var. LG ise karşımıza WebOs ile çıkıyor.Kullanıcı dostu bir arayüze sahip ancak hızı konusunda söylenecek çok fazla eleştiri var.Panasonic ilk android işletim sistemli tv leri tanıtmıştı.Telefon dünyasından oldukça aşina olduğumuz bu işletim sistemini henüz inceleyebilmiş değilim (Tabii ki Tv üzerinde :) )

Yazımızı özetlemek gerekirse, iyi bir Tv almak için yapılması gerekenleri listelediğimizi düşünüyorum.Bakmanız gereken sizin ne ye ihtiyacınız var ? ve bütçeniz ne kadar ? ihtiyacınıza en uygun Tv yi yukarıdaki özellikleri göz önünde bulundurarak alırsanız asla pişmanlık yaşamazsınız.

Son olarak değinmek istediğim bir durum daha var.Uydu alıcısı :)

Dahili uydu alıcılarından çok fazla medet ummayın lakin tv üreticileri rekabeti sağlamak açısından olabildikçe en düşük maliyetli uydu alıcılarını Tv lere ekliyorlar.Bu durumda bize kanalların geç açılması,kanal geçiş hızı düşüklüğü olarak yansıyor.Hangi dahili uydu alıcılı Tv yi alırsanız bu sorunlar ile yüzleşmeye hazır olun.

{ 1 Comments... read them below or add one }

  1. Çok teşekkürler. Bilmeyip, bu ne demek diye de sormaya ar ettiğim-ettigimiz çok soruya cevap buldum ve iyi yol gostericiliginiz ile iyi tercih yapabilecek hale geldik

    YanıtlaSil

ELEKTRO BLOGGER A HOŞGELDINIZ

ARAMA YAP

EN COK OKUNANLAR

- Copyright © ELEKTRO-BLOGGER Blogger