Posted by : MC 8 Şubat 2015 Pazar

Belkide birçoğumuz webOS işletim sistemini ilk defa lg marka televizyonlarda duydu.LG smart tv pazarında bu işletim sistemi ile ne kadar prestij kazandığı ve bu işletim sisteminin hak ettiği noktada olup olmaması gerçektende tartışma konusu.

İsterseniz açık kaynak kodlu bu işletim sistemini birde yakından tanıyalım.



Nedir webOS?

Linux çekirdeği üzerinde oluşturulmuş olan bu işletim sistemi ilk olarak Palm şirketi tarafından geliştirildi.2013 yılında işletim sistemi birçok kez el değiştirerek günümüzde LG tarafından satın alınmış bulunmakta.Her ne kadar yazılım haklarını LG elinde bulundursada openWebOS olarak bu işletim sistemini açık kaynak kodlu olarak elde etmek mümkün.



Çekirdek uygulamalar:

Hesaplar,hesap makinaları,email servisleri,saat ve zaman,hafıza yapılandırmaları ve yönetimi ayrıca Node.js tabanlı servisler Enyo 1.0 etrafında sağlanıyor.

Nedir Enyo?

Enyo modüler uygulamarın gerçekleştirilebildiği object oriented bir javascript platformudur.

Sistem yöneticisi:

luna system manager,bağlı olduğu hardware ile webos işletim sisteminin tüm haberleşmesinden ve uyumundan sorumlu olan birimdir.

Mobil ya da gömülü sistemimizin sensör bilgilerinden,dokunmatik ekran aksiyonlarından,işletim sistemine uygulama yüklenmesinden ve kaldırılmasından,işletim sistemin görsellerinin (görsel butonların,kilit ekranın,sanal klavyenin vb.) oluşturulmasından,sistem menülerinin kontrolünden kısacası işletim sistemi ayakta tutan tüm aksiyonlardan sorumlu olan birimdir.Ayrı Enyo tarafında yazılmış olan uygulamaların sorumluluğu yine luna sistem yöneticisi tarafında bulunmaktadır.

Web browser özellikleri:

OpenwebOS web browser ya da mail uygulamarını daha önce yazılarımızda değindiğimiz QTwebkit ile sağlamaktadır.

Webos Arm emulator desteği sayesinde bizlere arm platformlarında çekirdek uygulamalar geliştirmemize olanak sağlıyor.

Merak edenler için link

 





yorumlarınız bizim için önemli

Bültene abone ol | Yorumlara abone ol

ELEKTRO BLOGGER A HOŞGELDINIZ

ARAMA YAP

EN COK OKUNANLAR

- Copyright © ELEKTRO-BLOGGER Blogger